MINOR STORM 

Actually nak kabo yang kampungku for the time in its un-recorded history kena ribut. The worst yang pernah jadi, on the 1st day of Eid Adha. Perghhh… 


DO NOT EVER EVER MESS WITH MOTHER NATURE
and mother in law… <– honest moments.

It happened around 3pm, where everyone was mostly lazying idling at home. 30 households affected. 30 bhai… Bukan sikit. Pokok sebesar-besar pokok abenda ntah pun tumbang dengan akar-akar dia sekali. Nasib tak tumbang ke rumah abang aku. Mak kata kalo tumbang ke rumah abang aku, alamat nya abang aku sefamily dia kira ‘selamat’. Memang boleh hancur rumah abang aku.

Aku? Aku? Masa angin kuat-kuat tu, aku nak tutup tingkap memang terkejut sebab nampak atap tiles terbang jatuh depan mata. Tapi, memandangkan daya kepositifan aku yang agak mantap lately, aku buat tatau je. Ignorant tahap MashaAllahSubhanallah… Aku tak terpikir pun nak inform parents aku sbb dalam otak aku ada benda lain.

Nampak tak muka kerek aku?

Moments yang aku sedar adalah masa makpak aku dengan adik aku bising kat hallway. Rupa nya bilik makpak aku air mencurah! Air hujan dok mengalir direct straight atas bed parents aku. TV semua kena air. Atap ada tapi macam takde. 

Seriously.

Masa semua dok tengok tu, kenapa aku macam tak sedar… Apa yang aku buat sampai tak dengar… Aku tatau nak jujur ke tak. Aku memang serius tak dengar! Earphones aku full volume kot. Ok, tipu. 80% nya volume. 

Buat muka guilty la bhai…

Me when people asked what I was doing :

Nope… Nope… Biar pecah diperut, jangan pecah di mulut

Kalau gini la gaya nya, kalau emergency siren bunyi pun aku tatau. Mungkin aku antara yang perlu dicari, selain abang aku.

Itu belum isu nya lagi. Yang menjadi isu nya ialah bagaimana sahabat-sahabat memberi moral support pada aku. 

Supporter pertama :

Supporter kedua : 

Alhamdulillah… Aku rupa nya ada sahabat-sahabat yang pantas nya menerima aku se ada nya aku. Takyah nak susah-susah acah-acah gadis melayu terakhir. Penat woii nak fake berlakon sopan. Aku pernah try. 

Dan today, ia telah masuk paper sensasi, Harian Metro.

“Tiba-tiba badan terasa basah”

See? Keyword dia is “tiba-tiba”. Tiba-tiba means out of sudden, dalam sedar tak sedar…ergo, bukan aku sorang je yang ralit. I am not guilty as per charge! Tetiba defensive. Padahal xde orang bising pun. Hahahahaha…

Standard la.. Siapa makan cili, dia la terasa pedas nya.

Sekian, bebelan aku yang membebel sebab takde keja kat rumah. Plus mengantuk. Alhamdulillah sebab rumah makpak aku ni sikit je berbanding rumah orang lain yang atap truih hilang! 

p/s : the gifs are not mine. Credit to the owners.

Leave a Reply

