AWAK, BILA NAK KAWEN?

Kawen bila sudah bersedia,

Bukan asbab trend, mahu pun sebab member-member sume dah kawen.

Kawen bila jodoh itu milik kita,

Bukan asbab usia meningkat, orang mengata, member-member kelek anak.

Jodoh, kawen, anak… Rahsia Tuhan. Kerja Allah. Rancangan-Nya.

Siapa kita nak pertikai? 

Sibuk nak buat kerja Tuhan, takde keja sangat la tu~ aku de kerja nak suh kalo kome takde kerja sangat… Tolong prepare dinner untuk aku plss….

“Ahh… Harap muka je cun, tapi tak laku”

“Sekolah je tinggi-tinggi pandai-pandai, tapi takde orang nak”

Hamboii, kemaen… Cepuk kan baru tau. 

Tau la aku tak laku. Eh? Hahaha…

Pernah juga risau. Pernah juga frust.

Tapi, pernah juga member aku cakap,

“Kawen bukan penyelesaian. Kawen bukan tanda akan bahagia selamanya. Orang kawen pun cerai~”

Jadi, mohon. 

JANGAN SIBUK PERTIKAI KERJA TUHAN.

P main jauh-jauh pls.

Atau….

Tolong masakkan aku dinner. Aku teringin nasi goreng daging. Kurang masin plsss…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s