BUKU SELFIE yang mencurigakan

Tadi siang ku gagah ke Borders, The Curve cari bahan pembacaan yang baru bagi menangkis dan mengisi minda aku yang makin menipis ilmu nya.

Dalam keralitan aku menelaah tajuk dan isi (aku tekad nak baca buku-buku indie hari ni), ada satu buku yang maybe la terlalu ‘indie’ sampai aku terkujat heart attack 5minit dekat situ.

Otak aku tak percaya buku sebegini wujud.

WUJUD!

Isi terlalu ‘ilmiah’ mungkin. Setiap muka buku penuh dengan selfie seorang lelaki. Lelaki yang SAMA buat pengetahuan semua berserta kata-kata ‘pujangga’ yakni status fesbuk dan twitter beliau. Bagi menaikkan kredibiliti beliau, kat bawah tu ada tulis berapa ‘like’ ngan ‘share’…

Kamon man…

This is so wrong…

Aku tak pernah jumpa lelaki yang over selfie sebegini. Ok, selain KPop. Tapi depa visual idols… diulang… IDOLS… Discriminasi sangat aku kan… memang pun! Rerasa la even depa pun takde terbitkan buku selfie wefie sendiri melainkan untuk album jacket mungkin?

This is so wrong, man…

Kapitalis sangat ni… tanpa mengira ada isi dan ilmunya.

This is so wrong…

p/s : 2PM, mohon terbitkan buku selfie!

Ini adalah pembaziran dimana pokok ditebang hanya untuk menghasilkan buku yang… *mengucap*…

Speechless

Leave a Reply

