Kuih Apam

Ini kuih apam feveret saya. Kaler dia putih bertompok merah. Beliau (dan tehtarik tepi pasar pagi) sering dijadikan umpan oleh emak saya untuk ajak saya ke pasar pagi bersama-sama ayah saya.

Pagi ini,sekali lagi beliau menjadi umpan emak saya memandangkan saya di kampung asbab kematian atuk saya.

Malang sesungguh nya tidak berbau sahabat2…

Makcik kedai kuih telah menukar tompok merah beliau kepada hijau, secara tidak langsung telah merencatkan “1st impression” saya yg dulu pada kuih apam ini. Tidakkah makcik kedai ini tahu “1st impression adalah mangkin utk kejatuhcintaan pandang pertama?”.

Saya enggan beli beliau. Mak kata saya tak open-minded. Ini bukan isu open-minded, ini isu kuih apam saya tidak lagi ada tompok kaler feveret saya! Mak saya kata, ikut sukahati ah, kan beli memang saya xkan makan.jangan bazir!

Lepas bising depan kedai makcik tersebut, kami ke kedai utk breakfast. Atas kekalutan, saya telah tersadung kerusi dan hampir jatuh. Ayah saya tak sempat menolong,lebih risaukan sama ada ada terguris luka pada saya.

Mak kata, “Padan muka. Balasan. ”

Apa dosa saya?
Ini semua salah kuih apam tidak lagi ada tompok merah!

image

Credit to pic’s owner

Leave a Reply

